介夫

愉快地活着,愉快地唠嗑,
愉快地看球刷剧,
愉快地游手好闲,
愉快地做着毫无意义的事,
愉快地与余生所有的怪咖相遇。
Better Man - Robbie Williams

祝大家金榜题名!!!

这张专辑的名字很应景吧?歌也蛮燃!

破天荒地把整首的歌词都发上来了!还译了一遍(没有校对)!

总之一起燃起来吧!

To be a better man!


Send someone to love me

请赐我一个爱人吧

I need to rest in arms

我要在她的臂弯中入睡

Keep me safe from harm

在滂沱的雨中

In pouring rain

让我安然地度过一晚

Give me endless summer

请赐我无尽的盛夏

Lord I fear the cold

主啊,我畏惧严冬

Feel I'm getting old

在死神来临前

Before my time

我已未老先衰

As my soul heals the shame

当我的魂灵不再羞惭万端

I will grow through this pain

我会从这痛苦中逐渐成长

Lord I'm doing all I can

主啊,我正竭尽所能

To be a better man

只为成为更好的人


Go easy on my conscience

请别再苛责我的良知

Cause it's not my fault

因为这并非我的罪过

I know I've been taught

我知道我曾被教导

To take the blame

去承担应负的责任

Rest assured my angels

我想天使们一定会

Will catch my tears

会替我拭去泪水

Walk me out of here

带我远离这里

I'm in pain

这个痛苦之地

As my soul heals the shame

当我的魂灵不再羞惭万端

I will grow through this pain

我会从这痛苦中逐渐成长

Lord I'm doing all I can

主啊,我正竭尽所能

To be a better man

只为成为更好的人


Once you've found that lover

当你终于觅得命中真爱

You're homeward bound

你的心才真正有了归宿

Love is all around

爱将无处不在

Love is all around

爱将无处不在

I know some have fallen

我知道在这布满砾石的土地上

On stony ground

有些东西已消失不见

But Love is all around

但爱将无处不在


Send someone to love me

请赐我一个爱人吧

I need to rest in arms

我要在她的臂弯中入睡

Keep me safe from harm

在滂沱的雨中

In pouring rain

让我安然地度过一晚

Give me endless summer

请赐我无尽的盛夏

Lord I fear the cold

主啊,我畏惧严冬

Feel I'm getting old

在死神来临前

Before my time

我已未老先衰

As my soul heals the shame

当我的魂灵不再羞惭万端

I will grow through this pain

我会从这痛苦中逐渐成长

Lord I'm doing all I can

主啊,我正竭尽所能

To be a better man

只为成为更好的人


原唱/Robbie Williams

词/Robert Williams,Guy Chambers

曲/Robert Williams,Guy Chambers

译/介夫