介夫

愉快地活着,愉快地唠嗑,
愉快地看球刷剧,
愉快地游手好闲,
愉快地做着毫无意义的事,
愉快地与余生所有的怪咖相遇。
At Least It Was Here (Community Main Title) - Full Length Version - The 88

离高考还有358天。

废柴联盟(《Community》)的片头曲。废柴联盟是部好剧,但是自从第四季Pierce的饰演者莫名其妙地被更换后这剧就压根没法看了。呜呼悲哉。(更莫名其妙的是...最后嗑High了的编剧直接把Pierce写死了)

曾经很想把这首歌设置为铃声,但上网一搜教程发现“哦原来这么麻烦啊”,于是作罢。

这首歌节奏很明快,词也写得颇有趣,蛮符合我现在的状况。故推。


Give me your hands
伸出你的手
Show me the door
为我指明方向
I cannot stand
无法忍受
To wait anymore
继续停留
Somebody said
有人说
Be what you be
要我行我素

We could be old and cold and dead on the sea
最终会以悲剧收场
But I love you more than words can say
无法表达我对梦的执着
I can't count the reasons I should stay
我没有停滞的理由
Give me some rope
一根绳子
Time in a tree
拴住梦想
Give me the hope
来点希望
To run out of steam
加油鼓劲
Somebody said
有人说
It can be here
这样下去
We could be roped up, tied up
我们会被梦想困住
Dead in a year
不久消逝
I can't count the reasons I should stay
没有前进的动力
One by one they all just fade away
梦想就一个个破灭
I'm tired of the wait and sees
厌倦坐视不管
I'm tired of that part of me
我讨厌这样的自己
That makes up a perfect lie
编制一个完美的谎言
To keep us between
生活看起来多么充实
But hours turn into days
一日复一日
So watch what you throw away
看看你失去了什么
And be here to recognize
现在才知道
There's another way
生活本不该如此
Give me some rope
一根绳子
Time in a tree
拴住梦想
Give me the hope
来点希望
To run out of steam
不要泄气
Somebody said
有人说
It could be here
这样下去
We could be roped up, tied up
我们会被梦想困住
Dead in a year
不久消逝
But I love you more than words can say
无法表达我对梦的执着
I can't count the reasons I should stay
要是没有前进的动力
One by one they all just fade away
梦想就会一个个破灭
But I love you more than words can say
我无法表达对梦的执着